La comunicació és un art, i en un mercat de treball desafiant com l’actual, els professionals del Dret no tenen més remei que dominar-la.
Aquí podeu trobar alguns consells pràctics que van des de trencar el gel, la preparació, l’aparença i com connectar. A continuació es presenten alguns dels punts clau.
ABANS
1. TENIR UN OBJECTIU: Abans de l’esdeveniment, pensi en dos resultats que espera haver aconseguit quan surti de l’esdeveniment. Per exemple, conèixer tres persones o aconseguir una feina. “Per què hi vaig?”. (O, si hi va per reconnectar amb antics amics, això també està bé). Saber el que vol aconseguir l’ajudarà a mantenir la concentració i mantenir el focus en l’objectiu, sense divagar.
2. VESTIR-SE PER IMPRESSIONAR: Quan trií la roba, asseguri’s de triar roba professional. No causarà bona impressió si dóna aparença de desorganitzat, o massa casual. Però també cal triar elements que el facin sentir bé, l’ajudarà a transmetre confiança.
3. PORTI TARGETES DE VISITA: Aquest punt pot semblar bàsic, però no es pot imaginar quantes persones s’obliden les targetes o diuen ”acabo de donar l’última”. Porti més targetes de visita de les que creu que necessitarà, i mantingui-les en una cartera. D’aquesta manera, no s’embrutaran ni arrugaran a la bossa, i les podrà agafar de manera ràpida. És molt més professional agafar la targeta d’una capsa que començar a buscar-la a la cartera. També es recomana tenir a mà un quadern per poder prendre notes.
4. INFORMI’S: Encara que no cal mirar cada una de les xarxes socials de tots els assistents abans de l’esdeveniment, es recomana invertir temps en buscar algú a LinkedIn, llegir el seu perfil i buscar interessos comuns. Tampoc està de més fer algunes recerques a Google.
5. PRACTIQUI EL SEU DISCURS: “Parla’m de tu” és una de les frases freqüents per iniciar una conversa, de manera que tenir una bona resposta preparada és crucial. Pensant en el “per què” darrere de l’objectiu que està perseguint. El propòsit és universal, i és una gran manera de connectar amb autenticitat.
6. PENSI EN COM POT AJUDAR: Un dels grans errors dels joves professionals és pensar que les reunions de networking han de ser exclusivament sobre ells. En realitat, és tot el contrari. La gent vol relacions professionals que els beneficiïn també a ells, i com més demostri que està disposat a anar més enllà, més espai hi haurà per a que qualsevol relació professional pugui créixer.
TRENCAR EL GEL
1. GESTIONAR LES EXPECTATIVES: Si els esdeveniments de networking el posen nerviós, no vagi amb expectatives poc realistes. Potser no serà capaç de fer 20 contactes nous o impressionar als altres amb la millor broma, però una conversa de qualitat és més beneficiosa que 20 superficials.
2. PREPARACIÓ: planificar el futur i preparar algunes preguntes per trencar el gel. Les preguntes obertes estimulen converses interessants. A la majoria de la gent li encanta parlar de si mateixos, la seva feina i les seves aficions. Feu preguntes com: “Quant de temps ha estat membre de l’organització?” O “Què li agrada més de la feina?”
3. COMPARTIR HISTÒRIES PERSONALS: Si fa preguntes consecutives sense compartir informació sobre si mateix, l’altra persona es pot sentir com si estigués en un interrogatori. Participar en la conversa ajudarà a que flueixi de forma més natural.
4. PRENDRE PETITES ACCIONS. Amb l’augment de la pràctica, es sentirà més còmode compartint la seva veritable personalitat. Aprofiti les oportunitats diàries per fer networking. A l’oficina, faci petits descansos per parlar amb els seus companys de feina. Un cop a la setmana, convidi a un col·lega a que l’acompanyi a dinar o a fer un cafè.
DURANT
1. NO CAL INTENTAR CONÈIXER A TOTHOM: Decideixi entaular 3-5 converses de qualitat en el transcurs d’un esdeveniment de 2 hores. Ofereixi la seva targeta i agafi la dels altre, i pregunti sobre el que fan en lloc d’anar directament a fer el seu discurs de presentació. Doni a l’altra persona l’oportunitat de parlar primer. A continuació, se sentiran més còmodes i voldran correspondre escoltant el que fa o el que busca quan acabi.
2. ESCOLLIR GENT QUE LI SEMBLI INTERESSANT: Sempre és més fàcil fer alguna cosa quan ens sembla interessant. El mateix passa amb els esdeveniments de networking. Parlar amb algú que sembla interessant i obert és més fàcil que entaular una conversa amb algú que sembla desinteressat. Les persones amb les que li interessarà parlar són aquelles que estan compromeses amb els altres i emeten una càlida presència.
3. COMENCI AMB PETITES ACCIONS: La majoria de les persones introvertdes prefereixen converses un-a-un a la interacció en grup. No obstant això, pot ser que no sigui possible tenir converses un-a-un al llarg de l’esdeveniment, especialment en un esdeveniment de grans dimensions. Parli amb petits grups de persones per evitar sentir-se aclaparat.
4. ESCOLTAR I EMPATITZAR: Les persones introvertides són grans oients, utilitzi aquesta habilitat al seu favor. Escoltar li permetrà fer millors preguntes i més reflexives, el que a la vegada fa que sigui més fàcil connectar amb gent nova. Si pot, provi d’empatitzar amb la persona o persones amb les que està parlant. Si es posa en el seu lloc, podrà contribuir a una millor conversa.
DESPRÉS
1. SEGUIMENT: Pocs dies després de l’esdeveniment, envií missatges de correu electrònic de seguiment a qualsevol persona que hagi conegut amb la qual li interessi mantenir el contacte. Asseguri’s de personalitzar cada correu electrònic, de tal manera que la persona sàpiga que ha gaudit de la conversa i mencionant alguna cosa sobre la que van parlar.
2. ESCRIGUI NOTES: Després de conèixer a algú, escrigui les seves impressions i fets sobre la persona a la targeta de visita perquè pugui recordar fàcilment el que ha après.